Co było głównym motorem rozwijania się gospodarczego w PRL-u?

W dawniejszych dobrze minionych latach, dziś zwanych odległym
PRL-em centralnym motorem rozwoju gospodarczego była produkcja, produkcja i jeszcze raz produkcja. Różnolite, liczne plany jednoletnie, pięcioletnie i wieloletnie określały różne wielkości wyhodowania, wydobycia lub wyprodukowania. Fabrykacja i jej skale były bardzo ważne, były przywilejem, były niemal świętością. Nie mięli pojęcia jak kluczową funkcję w rozwijaniu się przemysłowym kraju, da radę odgrywać sprzedaż i handel. Dzisiaj już wiemy, iż łatwiej będzie coś wytworzyć niżeli sprzedać. Dlatego tak istotną funkcję w nowoczesnym przemyśle odgrywa tak zwane wsparcie sprzedaży. Jak to należałoby pojmować? Jakie działania, które czynniki posiadają duży wpływ na stopień obrotu? Wsparcie sprzedaży to niezwykle obszerne sformułowanie. Oczywiście w wielkiej ilości rozmaitej wytwórczości, w liczbie wszelakiego typu usług za każdym razem zdarzą się takie nieczęste, jakie szybko się sprzedadzą, bez używania wyjątkowo wyszukanych rozwiązań ich prezentowania. Większość aczkolwiek z nich, w sprawie uzyskania sporych rynków zbytu potrzebuje właściwego, bardzo dobrze zorganizowanego marketingu. Samo wsparcie sprzedaży jest już wytworem sam od siebie.

wsparcie sprzedaży

Tak, bo dzisiaj artykułem nazywamy wszystko, co damy radę sprzedać, nie tylko i wyłącznie wytwory rolnictwa czy przemysłu. W bardzo dobrze zorganizowanym zachodnim rynku, w którym rządził wiecznie ustrój kapitalistyczny, a gospodarka wolnorynkowa była czymś zwyczajnym, hasło „reklama dźwignią handlu” istniało wiecznie. Obecność mniejszych bądź wielkich filii reklamowych bywa naturalnym skutkiem, spowodowanym przez potrzeby stwarzania skutecznych akcji promocyjnych. Wyłącznie dobrzy fachmani od marketingu są w stanie sprawnie wspomagać sprzedaż poprzez opracowywanie najskuteczniejszych strategii reklamowych. Oczywiście najlepsza promocja wymaga kosztów, lecz opłaca się podwójnie. Marketing i reklama to odpowiednie wsparcie sprzedaży.